donderdag 24 april 2014

Eerste werkje sinds lang

In 2011 nam ik voor mezelf de beslissing om terug te gaan studeren. Als verkoopster-naaister kwam ik na een faillissement op de arbeidsmarkt terecht. Een tussenoplossing vond ik in de job van thuishulp voor Dienstenthuis, maar het stond toen al vast dat ik iets anders ambieerde dan enkel poetsen. Het werd een bewogen jaar. Mijn vader overleed, mijn zoontje werd geboren en ik ging terug naar school naast een fulltime job.

Ik ben er met veel enthousiasme en overtuiging aan begonnen en ik ben er zeker van dat mijn vader nu heel trots op me zou zijn. Ondertussen is die opleiding afgelopen en met succes behaald maar een andere job vinden is niet zo gemakkelijk.
 *
Toen mijn opleiding afgelopen was en ik niet meteen ander werk vond liet ik alles een beetje hangen en begon te rouwen voor het verlies van mijn vader( daar had ik de kans nog niet toe gehad). Nu ben ik niet zo goed om die emoties te delen maar het was een gevoel dat ik niet graag de kans gaf om me te overdonderen.

Wat deed ik om mijn gedachten te verzetten? Jawel ik ging terug naaien. Na jaren, want het was van mijn schooltijd geleden dat ik nog volledig iets in elkaar zette. Tussendoor deed ik wel retouches in mijn job en voor mezelf. Ondertussen zijn we bijna een jaartje verder en er is al heel wat af :-) .

Even tussendoor mijn blognaam is de naam van mijn vader gemengd met die van mijn zoon.

Nu heb ik reeds andere plannen in de richting van een andere job. Ik ben informatie aan het verzamelen om met mijn diploma naad een D - cursus te gaan volgen. Dan kan ik dat doen wat ik graag doe en andere ook iets meegeven. Een nadeel hieraan is dat ik het dan weer in avondschool moet doen en toch weer een tijdje bezig ben. Heb ik die tijd wel? Tegen dan is misschien de naaihype verdwenen? Ik ben dan ook van het zekere type en een eeuwige twijfelaar.
 *
Na dat halve verhaal over mijn leven laat ik jullie alvast het eerste werkje zien waar ik toen aan begon. Het moest iets simpel (het was lang geleden) en voor mijn zoontje zijn.


 Hier is hij dan : de pyjama!
Gemaakt in oktober 2013.

 Nog een beetje te groot in het begin

 En afgelopen paasdag nog gedragen.


Patroon: ottobre 4/2006
 


2 opmerkingen:

  1. Mooi gemaakt, en beter te groot dan te klein... Ik heb na een jaartje ook weer de naaimachine uitgehaald. En ik heb de smaak te pakken.
    Groetjes Sofie van Fie bakt, haakt en naait!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dankjewel, hij past er nog steeds in. Dat is dus meer plezier ervan :-). Ik ben bij jou ook eens gaan piepen en ik volg je nu ook!

      Verwijderen